23. okt
HULL PÅ KARTET: Arne Persen mener Bugøyfjord behandles som et hull på kartet, og syns ikke forbrukerne ser ut til å ha noen verdi for mobilleverandørene. (Foto: Arkiv)
 
«I en nødssituasjon måtte vi kjøre avgårde en mil for å få mobildekning!»
Fasttelefon er historie for de fleste, men hva da når mobilnettet svikter og en nødssituasjon er der?

Publisert: 16.aug.2014 16:10
Oppdatert: 23.okt.2017 10:42

I mer enn en uke var Bugøyfjord denne gang uten mobildekning, og den situasjonen får Arne Persen til å reagere. Forbrukerne ble oppfordret til å ringe fra noen som har fasttelefon eller kjøre til de finner mobildekning.

- I en nødssituasjon måtte vi kjøre en mil avgårde for å få mobildekning! Det henger jo ikke på greip, kommenterer Arne Persen.

Lang tid

Persen mener det må være noe skikkelig galt med systemet når det tar så lang tid å rette opp feil.

- I gamle dager, med Televerket, gikk det ikke mer enn fire, fem timer - og toppen tolv timer - før feil ble rettet opp. Denne gang førte kraftverket strøm fram en uke etter at feilen oppsto, og det er jo helt utrolig, mener Persen.

Ture frem

I vinter hadde Persen fremdeles fasttelefon.

- Men opplevde da at vi var uten fasttelefon i tre uker etter at en gravemaskin hadde ødelagt kabelen. Nå vet jeg ikke engang hvem som har fasttelefon lenger. Det må jo være en mafia som styrer det her, for det ser ut som om de kan ture fram akkurat som de vil.

 

Nyhetstips hele døgnet: 909 90 700 //  Gå til tips-siden

Kontakt oss: 78 97 07 00 (sentralbord)

Redaksjonen: redaksjon@sva.no
Sør-Varanger Avis arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Sør-Varanger Avis har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til..
 
Sør-Varanger Avis bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her.
 
Les vår personvernerklæring her.
 
Løsningen er designet og utviklet av Hamar Media – www.hamarmedia.no